ANALYSIS OF DIGITAL MARKETING STRATEGY TO ACHIEVE SALES TURNOVER

Authors

  • Bambang Sutedjo Indonesia School of Economics (STIESIA), Surabaya, Indonesia

Abstract

The development of technology creates the digital era which provides digital market opportunities to be utilized in running a business. The purpose of this study is to find out more about the marketing strategy of CV Yummys Motherlacto Indonesia which can help the company achieve a predetermined sales turnover. The method used in this research is a qualitative research with a case study approach. The results of this study indicate that the marketing strategy in the form of digital marketing and the application of religious values achieves the sales turnover of CV Yummys Motherlacto Indonesia. The conclusion of this research is the application of digital marketing and religious values have an important role in achieving sales turnover of CV Yummys Motherlacto Indonesia.

 

References
Adhistian, P., Dahniar, T., Syahabuddin, A., Maulana, Y., & Mairizal. (2020). Implementasi Digital Marketing dalam Meningkatkan Omset Penjualan Susu Kambing Etawa Budidaya Pesantren Masyhad An-Nur Sukabumi
Anonim. (10 Februari, 2021). Bagaimana Pandemi COVID-19 Mempengaruhi Tren Industri E-Commerce di 2021? Diakses pada 10 November 2021, diakses dari https://icubeonline.com/news-blog/pandemi-dan-trend-ecommerce-2021
Fitrah, M., & Luthfiyah. (2017). Metodologi Penelitian; Penelitian Kualitatif, Tindakan Kelas & Studi Kasus. Sukabumi: CV Jejak
Heryati, L. (2020). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Omzet Penjualan Kaukah pada CV Asy Syifaa Martapura (Tesis)
Hidayah, Siti. (2010). Manajemen Langit (Celestial Management) Sebagai Pendekatan Spiritual dalam Praktik Bisnis. Dharma Ekonomi, 17(32)
Irianti, N., P., Susanti, R., A., D., Triswidrananta, O., D., & Wijaya E., M., S.
(2021). Peningkatan Omset Penjualan Kelompok Pengrajin Keset melalui Online Marketing. Jurnal Pengabdian Masyarakat Universitas Merdeka Malang, 6(1), 52-60. E-ISSN: 2548-7159
Mongkau, N., E.M., Massie, J., D., D., & Tumbuan, W., J., F., A. (2019). Analisis Pemasaran Digital Usaha Kecil Menengah: Studi Kasus Pada Pusat Pengembangan Kewirausahaan Lppm Universitas Sam Ratulangi. Jurnal EMBA, 7(3), Hal. 3678-3687. ISSN 2303-1174
Nainggolan, H., & Patimah, S. (2020). Pengaruh Biaya Bahan Baku, Biaya Tenaga Kerja Dan Biaya Overhead Pabrik Terhadap Omset Penjualan Pabrik Roti Gembung Kota Raja Km. 3 Balikpapan Kalimantan Timur. Jurnal Akuntansi dan Keuangan Methodist, 4(1), 32-59. eISSN: 2599-1175
Pambudi, B., S., & Suyono. (2019). Digital Marketing As An Integrated Marketing Communication Strategy in Badan Usaha Milik Desa (BUMIDesa) in East Java. Jurnal Studi Manajemen, 13(2)
Pradiani, T. (2017). Pengaruh Sistem Pemasaran Digital Marketing Terhadap Peningkatan Volume Penjualan Hasil Industri Rumahan. JIBEKA, 11(2), 46-53
Prihatin, I., U. (Kamis, 25 Februari 2021). Jokowi Sebut Penjualan Online Selama Pandemi Meningkat Hingga 15 Persen. Diakses pada 10 November 2021, diakses dari https://www.merdeka.com/uang/jokowi-sebut-penjualan-online-selama-pandemi-meningkat-hingga-15-persen.html
Suwendra, I., W. (2018). Metodologi Penelitian Kualitatif dalam Ilmu Sosial, Pendidikan, Kebudayaan, dan Keagamaan. Badung: Nilacakra
Untari, D., & Fajariana, D., E. (2018). Strategi Pemasaran Melalui Media Sosial Instagram (Studi Deskriptif pada Akun @Subur_Batik). Jurnal Sekretari dan Manajemen, 2(2). E-ISSN 2550-0791

 

 

Downloads

Published

2022-03-25

How to Cite

Bambang Sutedjo , B. S. . (2022). ANALYSIS OF DIGITAL MARKETING STRATEGY TO ACHIEVE SALES TURNOVER. International Conference of Business and Social Sciences, 2(1), 736–743. Retrieved from https://debian.stiesia.ac.id/index.php/icobuss1st/article/view/230